понеделник, 30 април 2012 г.

Доматен сос за пица

Понеже в къщи си хапваме доста често пица, една от важните ми задачи беше да намеря хубав сос за основа, който да става и бързо и лесно. Не че в правенето на доматен сос има някаква особена философия или тънкост, но естествено от различните подправки и съставки се получават и различни вкусове (ама, голяма тайна разкрих, а?). Спомням си, че едно време майка ми слагаше на пицата кетчуп, а сега я покрива с някаква смес от табаско, кетчуп, зехтин и малко доматен сос. Не е лошо, но и не е този вкус, който на мен ми харесва или друго яче казано, който да ми пасне идеално на вкусовите рецептори. 

Е, след малко експериментиране и различни доматено-сосови версии, най-накрая си намерих и аз любимия вариант на доматен сос. Количеството, което е посочено по-долу е за една голяма тава пица или точно за количеството тесто, което посочвам при рецептата ето тук: тесто за пица
Продукти:
4 домата
1 малка глава лук
3-4 склилидки чесън
4 ч.л. доматено пюре
1 ч.л. риган
1 ч.л. босилек
1 ч.л. захар
2 с.л. масло
Сол и черен пипер на вкус

Задушавам лука и чесъна, след което добавям доматеното пюре и леко го запържвам. Добавям настърганите на ренде домати, подправките и захарта и оставям да се задушава на слаб огън, докато сосът се сгъсти - приблизително за около час - час и половина, като се разбърква от време на време. Накрая слагам и маслото, разбърквам, докато се разтопи и махам от котлона. Защо масло ли? Ами защото така ни е най-вкусно. Това е! 




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...