четвъртък, 20 септември 2012 г.

Шоколадов мус (Mousse au Chocolat)


Традиционно този мус се приготвя от висококачествен горчив шоколад, т.е. със съдържание на какао от мин. 70%, яйца, захар и сметана или масло. Който го влече алкохола в десертите, като мен, може да добави и малко коняк, ром или портокалов ликьор...за по-съвестните в безалкохолната версия може да сложите изстудено шварц кафе или еспресо. 


А защо е мус, а не пудинг? Ами защото е едно такова по-въздушно и лекичко туй кремче, не е така плътно като пудинга и отвътре прилича на аеро шоколад – на дупчици е (-:



И така към рецептата...Става бързо и лесно  – недостатък – цапат се поне 4 купи и купички...Ама, нейсе – нали е вкусно и шоколадово...

Продукти за 7 купички ( + още малко, което изядох и обрах с пръсти, докато бърках, ама не се сдържах ):

200 г шоколад с мин. 70% съдържание на какао
5 яйца
150 г захар
125 мл сметана
½ ромова есенция (по желание)
Щипка сол

Високото съдържание на какао е важно за вкуса на муса след това и за тази въздушност, като пяна, която се получава. Ако използвате млечен шоколад, може да се наложи и да добавите желатин. Но...пробвайте с горчив шоколад. Между другото това, че шоколадът е горчив не означава, че и муса е такъв. Напротив – даже си е доста сладък.



Днес, по случайност вместо пет яйца използвах четири, защото докато се мотаех и вихрих из кухнята, едното яйце се пльосна на пода, а друго нямах и двете кокошки вече се бяха отчели с по едно...е, милото предложи да ги стисна за шията и че може и по още едно да снесат, ама нали съм добричка, викам си айде няма да ги тормозя...А, и още веднъж забелязах ползата от това да си имаш куче вкъщи – дойде и омете за нула време яйцето – като прахосмукачка Рейнбоу или мини Стийм моп – действа безотказно.


Та, значи първо натрошаваме шоколада, след което го разтопяваме на водна баня. В отделна купа разделяме жълтъците от белтъците, като разбиваме белтъците, заедно с щипка сол, на сняг. Постепенно прибавяме 100-те г захар, като продължаваме да бъркаме. В отделен съд разбиваме сметаната. И пак в отделен съд, най-добре е, ако използвате по-голяма метална купа, разбъркваме на водна баня жълтъците с две лъжици топла вода и останалите 50 г захар, докато леко се сгъстят. Махаме купата от водната баня и добавяме разтопения шоколад, докато се получи гладък крем и добавяме ромовата есенция. Прибавяме внимателно разбитата сметана – казвам внимателно, защото не трябва да бъркаме усилено, а просто да я разбъркаме леко. И по същия начин накрая добавяме и белтъците. Може да оставите така муса или да го разлеете в купички, но ги покрийте с фолио. Сега се въоръжавате с търпение, защото така приготвеното кремче трябва да престои поне 3-4 часа в хладилника. Това е!

13 коментара:

  1. Хм много вкусно :)Направо ще си гребна една лъжичка хихи :)Ще се пробва и аз като тебе си съм привлечена от алкохола в десертите. Може да сложа ментови капки :)

    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами гребни си...то това на снимката е последното оцеляло и подопечните и около него се навъртаха. А виж с мента също може да се получи - не съм се сещала (-:

      Изтриване
  2. Дида,и тук да изплакна око по този разкош!Прелестни кремчета и снимки!Увлекателно разказваш!Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Великолепно си се справила, даже ме нави да запретна ръкави, но като стигнах до белтъците и леко дръпнах назад. Мисля си, че ако ги разбия на водна баня ще "забия" някои бацили :)

    Пак ти казвам, макар че си знаеш, убийствено изглАжда :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не-е-е-е, белтъците не се разбиват на водна баня - оправих изречението...Вярно, че звучеше объркващо - като "Бабичка сгази влак" (-: А за снимките - нещо не станаха, както ги исках, ама нямаше шанс за втори опит, защото слънцето се скриваше вече, а туй кремче не оживя до сутринта (-:

      Изтриване
    2. О, няма нищо объркващо, просто се зачудих дали не мога да ги разбия на водна баня и белтъците, тъй като малко ме притесняват необработените яйца или част от яйца, да съм по-точна. Ама ще го измисля някак, прекалено великолепно изглежда, за да се прежаля и на сурови :))

      Изтриване
    3. Хм, аз още не съм разбивала белтъци на водна баня...а, виж за яйцата имаш право, не бях се замислила, защото яйцата са от нашите две кокита...Иначе си мисля, че ще ти се понрави - много шоколадово и вкусничко е (-:

      Изтриване
  4. СТанал е перфектен! Облизвам се просто!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Ами на мен лично това десертче е в топ 10 за шоколадови скусотийки (-:

      Изтриване
  5. На мен , Дида, това мусче ми е в топ 3!!!!
    Изглежда прекрасно, пък и като знам колко го обичам.....другият уикенд ще си направя;)
    Хайде хубава неделя и последваща седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здрасти, Мъх! Давай, действай - подслади си на душата (-:
      И на теб хубава и лека седмица!

      Изтриване
  6. Някой иска да разбива белтъците на водна баня :))) Ами направо да си ги свари и да си ги нареже на парченца :))) Доста ме развесели този коментар :)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...