събота, 28 април 2012 г.

Шоколадови мъфини в прекрасен пролетен ден

Допреди два месеца все още нямах форма за мъфини и никога преди това не бях правила от тези сладкишчета. Тъй като обаче всичките ми приятелки правят от малките кексчета в индустриални количества, всекидневно и във всякакви варианти от класическо сладко до екстравагантно-шантави комбинации и се уморих да слушам колко е бързо, колко е лесно и прочие, просто вече нямах извинение да не си купя и аз една формичка. Сега, държа да уточня, че не съм маниак на тема здравословно хранене, не се притеснявам за холестерола и холестерина, хапвам си нормално, повече и още повече и след това като се дигнат килцата от ляво и от дясно минавам на няколковневен леко изнервящ кисело млечен-плодов режим...но, когато става дума за това в какво готвя – внимавам! Пазарът е залят с всякакви китайско-азиатски стоки и аз лично не бих си купила силиконова или тефлонова форма, когато не съм сигурна от какъв точно материал са направени. 

Не знам как е в другите страни, но в Германия има едно списание, което се нарича ÖKO-TEST и в което месечно от независими лаборатории се тестват всякакви продукти, които употребяваме в ежедневието, за вредни вещества и съставки. Та от това списание при тестването на формички за мъфини като най-безвредна излезе тази на немската фирма Lurchи така решението беше взето. Новата кухненска придобивка се казва силиконова форма за американски мъфини – 12 на брой! 

Домочадието беше във възторг, особено малката, така че веднага след доставката на формичката запретнах ръкави и спретнах една доза мъфини. Заради коментара на милото: „Ами тая форма можех да ти я направя и аз от някоя гума и щеше да се получи досущ като тази!”, новото кухненско пособие също отиде в графата „Уреди, които само аз мога да ги ползвам!”. Към формичката има и книжка с рецепти, от която и взех тази, за шоколадовите мъфини:
Продукти:
150 г меко масло
3 яйца
125 г захар
150 г прясно мляко
Разбърквате с миксера тези продукти и добавяте 225 г брашно и 3 ч.л. бакпулвер. За да се получат шоколадови мъфини ви трябват и около 100 г млечен шоколад. Аз не го настъргах, както го пишеше в рецептата, а го начупих на малки парченца и освен това добавих към брашното 3 ч.л какао на прах. Шоколадовите парченца ги разделих по равно във всички 12 формички и отгоре ги залях със сместа. Мъфинчетата се пекат в предварително загрята фурна при 175 С за около 15 минути. Мнооого съм доволна от рецептата, защото кексчетата стават пухкави и просто неустоими, особено ако ги комбинирате и с топка ванилов сладолед за радост на бедрената обиколка. Да ви е сладко! 









2 коментара:

  1. Честно казано досега не се бях замисляла за това от какво е направена формата. Аз ги правя в тефлонова и слагам от тези хартиените капсулки. А тази формичка откъде може да се купи, защото всъщност и аз искам от известно време да си взема силиконова. Спестява капсулите и се мият по-лесно, нали?

    ОтговорИзтриване
  2. Ами трябва да потърсиш в интернет...аз погледнах, че ги предлагат в pazaruvaj.com. Моята ми я донесе един колега от Германия. Иначе при всички случаи според мен силиконовата е по-добра, мие се супер лесно, не залепва и изобщо съм много доволна.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...