събота, 10 ноември 2012 г.

Едни закъснели зелени домати и пържена пъстърва с два соса



Производството на зимнина и събирането на лятна продукция може и да е приключило при повечето народонаселение, обаче аз си събрах реколтата днес. И това в общи линии беше до момента едната от двете положителни емоции за седмицата, другата беше концерта на Chambao в четвъртък, а остатъкът от седмицата може да се обобщи така: показах си рогцата (и копитата), стрес, бях на косъм да се изпокарам със сумати народ (слава богу само служебно), така че поне временно се сбогувах с титлата Любимец 13, вдигнах си кръвното, пушех по кутия на ден, схвана ми се пак някакъв нерв на врата, така, че не мога да си въртя главата и в четвъртък не спечелих от тотото...Абе с една дума – шантава седмица...И понеже след малко трябва да се хващам да правя един подарък изненада, който ще публикувам отделно, то да се върна на думата за:
И така моля за вашето внимание (тук барабанчетата бият туш) – та-да-а-а-а: реколта 2012, цифром и словом: 13 (тринадесет) домата!


Червената точка в кадъра също е домат – най-малкия, но явно най-съвестния, защото само той се е напънал да почервенее, останалите явно са непукисти и предпочитат зеления цвят. И понеже не можах да измисля друго подходящо приложение на това зелено свръхпроизводство, го вмъкнах като декоративен елемент в сезонната есенна украса ето така:


Това под доматчетата и свещичките е една стара керемида
А иначе днес направих пържена рибка с две сосчета и картофени кюфтенца – първото е за милото и малката, на тях то повече им харесва. Става много бързо – просто всичко се разбърква и готово!



А второто е за мен...не че е много умно да се набъкам с чесън от обяд, при положение, че довечера сме на гости...но не можах да се сдържа....

Двете филийки хляб (без кората) се накисват във вода, след което се изцеждат и всичко заедно се пасира в блендера, а водата се добавя накрая - разредете го на вкус. Това е!


И двете сосчета пасват идеално на рибката....

 А и като си сипете и една чаша студена бира – става супер!

Днес не съм много словоохотлива, но ми минава...добре поне, че ще закупонясваме след малко...определено имам нужда от разпускане и поне още няколко бири...

Приятна събота и неделя на всички!

12 коментара:

  1. Зелените домати може да доузреят и откъснати, ние от зелени домати сме имали червени за Коледа :) .
    Аз ги харесвам на туршия или на чътни, а знам и , че пържени били много хубави :) .
    Ще пробвам втория сос, благодаря, че го сподели !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, да - ще ги оставя да си узреят, но моята продукция изобщо не може да се сравнява с твоите количества...Виж чътни не съм пробвала, но пържени - стават о.к., така като се нарежат на филийки и с малко сол...

      Изтриване
  2. Дида,много ми харесва изказът ти:насечена,кратка,но казваща реч:))
    Чесънът не го брой към проблемите,но виж това с тото печалбата............,гледай в неделя да се поправиш!:))))
    А,относно диповете-прекрасни са!
    Реколтата:богата:)!
    Прекрасен съботен и по-прекрасен неделен ден:))!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Миленче! А за тотото - този път два фиша пуснах (-:
      И на теб хубава събота и неделя!

      Изтриване
  3. Чудесни предложения, сосчето и рибката са много апетитни! А ти внимавай с чесновия дъх:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ...ами в момента ако си отворя устата и вампир мога да утрепя (-: така, че си мълча и си кютам...

      Изтриване
  4. E, разкошни снимки е направила изпокаралата се "хала" :))
    Всичко ми харесва, изключая това, че вече не си любимец 13, но важното е, че си любимец 1 вкъщи ;)

    И от мен хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха, досега не ме бяха наричали хала...гот...Ама аз от понеделник пак ще съм мила и добра, защото пък не обичам да има напрежение във въздуха - смущава ми баланса...
      И на теб хубав и усмихнат уикенд, Инка!

      Изтриване
  5. Имаше една песен ( то още я има: "...понякога съм мила и добра.....";) Има и други песни, обаче , мила Дида, при вида на реколтата ти, изпаднах в бурен смях, защото както споделих с теб преди време, моята е същата, само дето червените точки са три;))) Но пък така хубаво не съм ги наснимала, защото нямам хубава дъска да подложа отдолу;)
    Рибката, сосчето и снимките към тях са трепач и с радост бих ги хапнала с всичкия му там чесън. После пиеш едно прясно мляко и си готова за нова доза;))))
    Иначе със зелени доматчета съм правила пържени зелени домати, нещо като мишмаш и другите изхвърлих-нито едно не пожъна очакваният фурор. Ти предвидливо си се спряла на декорация;)))

    Хубава неделя и умната с гостуването!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здрасти, Мъх! Ей сега ще пийна млекцето, че трябва да изчезвам, а мириша на шкембеджийница! Ами аз ще ги оставя да видя колко ще узреят и после ще ги хапнем, ако не свършат преди да почервенеят...
      О, днес изобщо няма да се правя на умна - това го правя 5х в седмицата, днес ще си куфея (-:
      И на теб усмихната неделя!

      Изтриване
  6. Много готина и оригинална есенна украса,Диде!
    И рибката си я бива,и кюфтенцата са супер,за сосчетата-няма две мнения!Този втория така и още не съм опитвала,но явно вече е време,супер ми е любопитно какъв ще е вкуса на този овкусен и пюриран хляб :).Но често го срещам,сигерно има защо....така че ще се пробва!И дано вече си от другата страна на Луната откъм настроение!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Роси! Ами за хлебното сосче - поне на мен ми е много вкусно към пържена рибка, просто трябва да видиш колко чесън и вода ще му добавиш - естествено според твоя вкус...Аз понякога го правя по-гъстичък, понякога не - според зависи...А Луната я обиколих вече няколко пъти (-:
      Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...