сряда, 23 май 2012 г.

Спагети с грах и бекон в сметанов сос

Обожавам паста във всичките й разновидности и във всякакви вариации....Не знам доколко е здравословно да си направиш спагети със сметанов сос, с различни видове сирена и отгоре да настържеш и огромно парче пармезан, но не ме и интересува – ВКУСНО ми е! Изобщо като леко лирично отклонение и не за успокоение на собствената ми съвест искам да кажа, че обичам да си угаждам и да хапвам на спокойствие. Затова и в повечето случаи през деня почти не мога да ям, защото не ми стига времето....не мога да седна някъде само за двайсетина минути, пък и да не си поръчам една биричка или чаша вино (така и не се научих да обядвам с кола или вода)...обаче като е за обяд – не пасва, защото тогава пък целия следобяд ми е доста мързеливо и това не се отразява добре на трудовата дисциплина. Закуската пък съвсем отпада, защото единственото, което ме интересува сутрин е да се добера възможно най-бързо, преди другите да са станали, до чашата с горещо кафе и цигара, изпушена по неевропейски на терасата (добре, че още не е забранено да си пушиш на балкона – да ме извиняват непушачите за тези коментари). Така...казах и аз няколко приказки може би в повече – сега обратно към рецептата:


Ще дам само количествата за соса, като той е достатъчен за около 4 порции. Вие сами си знаете колко спагети са ви достатъчни и как са ви най-вкусни – дали ал денте, дали по-сварени:
За соса:
1 глава лук
2-3 скилидки чесън
около 100 г бекон
1 малка консерва грах
1 малка кофичка заквасена сметана
магданоз
около 300-400 г ементалер (кашкавал и т.н.)
сол и черен пипер на вкус
по желание отгоре и настърган пармезан

Задушавам лука заедно с чесъна и след това добавям нарязания на парченца бекон и магданоз (не обичам да ми е много магданозено и затова го слагам обикновено още в началото). Когато решите, че беконът се е запържил достатъчно, добавете и грахчето. В отделна купичка си изсипвам сметаната и с малко вода от спагетите я разбърквам с виличка – добавям към другите неща в тигана и накрая слагам нарязания на парченца кашкавал, като разбърквам докато се разтопи. Ако тиганът ви е достатъчно голям (например уок) може да изсипите спагетите в него и след като ги разбъркате добре със соса да ги поръсите с пармезан – става разкошно!

 Зеленинката отгоре са стръкчета кресон.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...